Sábado, Septiembre 22, 2018
Home Blog

Importante aporte de la FAP al distrito de Yurúa

0

Más de 500 familias del distrito de Yurua gozarán de este servicio básico; el alcalde Javier Del Aguila Pezo dispuso la entrega y trasladó de manera personal un grupo electrógeno hasta el distrito, en coordinación con el General del Ala Aérea Nº 4, Mayor General FAP Jorge Richard Paredes Moran.
En horas de la mañana del pasado 29 de junio, se realizó el traslado de un grupo electrógeno desde Pucallpa hacia el distrito de Yurua en un Helicóptero MI-171 del Grupo Aéreo N°3.

“La FAP en cumpliendo de los roles establecidos en la constitución, que es la de apoyar el desarrollo socio económico del Perú y el bienestar de los pobladores de la zona frontera, presta el apoyo al distrito de Yurua con el traslado del Grupo Electrógeno”. Dijo el general Jorge Paredes.

También saludo de manera especial a todos los pobladores del distrito de Yurua por los 75 Aniversario, “su fuerza área esta para ayudarlos, La Fuerza Área del Perú, es la Fuerza Área de todos los peruanos.”

Yurúa se ubica en la provincia ucayde Atalaya y es fronteriza con Brasil. Su población es mayoritariamente indígena. Se accede sólo por vía aérea desde Pucallpa. Los altos costos del transporte conllevan a encarecer el precio de los productos de primera necesidad para la población.

VISIÓN

Yurúa es un distrito multiétnico y pluricultural que vive la interculturalidad como principio ético, normativo, que brinda calidad de vida a sus habitantes, basado en la producción agroforestal y el comercio que genera trabajo y desarrollo humano económico y social, que se expresa en servicios básicos satisfechos, practica de valores, tiene identidad propia, ejerce la democracia plena amplia participación vecinal en la toma de decisiones como principio de desarrollo auto sostenible.

MISIÓN

Representar a todos los vecinos y promover la adecuada prestación de los Servicios Públicos Locales; generando Desarrollo Integral, sostenible y armónico con la participación proactiva y propósito de los centros poblados y grupos étnicos de la Jurisdicción del Distrito de Yurúa.

¡Hola mundo!

1

Bienvenido a WordPress. Esta es su primera entrada. Edítela o bórrela, y ¡empiece a escribir!

Within the construction industry as their overdraft

Within the construction industry as their overdraft

[stm_post_details]

The new wordpress theme called Consulting WP has been lauded by critics for its presentation. The theme is made by Style Mix Themes, who have been key players in the theme industry for a long time. People were excited to see what they would come up with next; their specialty has always been designing industry specific themes. This time they have focused on the consultation industry and have hit a home run.

There are many great things within the theme which are the cause of its popularity. The biggest factor is the appearance of the theme; it disrupts theme design clichés without being unprofessional. The different possible color combinations are also being appreciated by many companies. The theme continues to rise in popularity and many other companies have expressed an interest in deploying it on their new websites. The creators of the theme are happy with the response and have vowed to create further themes exploring the same concepts

• Growth through innovation/creativity:
    Rather than be constrained by ideas for new products, services and new markets coming from just a few people, a Thinking Corporation can tap into the employees.
  • Increased profits:
    The corporation will experience an increase in profits due to savings in operating costs as well as sales from new products, services and ventures.
  • Higher business values:
    The link between profits and business value means that the moment a corporation creates a new sustainable level of profit, the business value is adjusted accordingly.
  • Lower staff turnover:
    This, combined with the culture that must exist for innovation and creativity to flourish, means that new employees will be attracted to the organization.

Strategic and commercial approach with issues

Strategic and commercial approach with issues

[stm_post_details]

Many businesses, large and small, have a huge source of great ideas that can help them improve, innovate, and grow, and yet so many of these companies never think of using this amazing corporate asset. What is this highly valuable asset? Its own people. Says Morgan Fraud, the author of The Thinking Corporation, “Given that we are all capable of contributing new ideas, the question becomes how do you successfully generate, capture, process and implement ideas?” Becoming an organization capable of answering this question can benefit in a number of ways:

Seven weeks working ‘pro bono’ with a charity

Seven weeks working ‘pro bono’ with a charity

Looking for a First-Class Business Plan Consultant?

Retail banks wake up to digital lending this year

A digital prescription for the pharma industry

A digital prescription for the pharma industry